FAQ
Test KIA nebo Hyundai 1,6 CVVT na LPG
Dobrý den, výsledky testu motoru 2,0 Kia vypadají dobře. Ovšem tento motor se v česku moc neprodává. Zde je neprodávanější a pro ochranu ventilů nejaktuálnějí motor KIA 1,4 a 1,6 CVVT montovaný do KIí v Žilině a do Hyundajů v Nošovicích. Prosím otestuje přípravek na těchto motorech. Ze servisů jde hlas, že testovaný motor Hyundaiem bez a s ochranou dopadl oba špatně??? Díky a přeji pěkný den!
Dobrý den,
aditivum Gaslube Special je dlouhodobě používáno pro ochranu ventilů a ventilových sedel s vynikajícími výsledky bez ohledu na to zda se jedná o motory KIA 1.4 1.6, nebo 2.0 VVTI. Toto aditivum vyrábí německá firma ERC a v Německu jej dodává do prodejní sítě Hyundai a KIA pod označením P1000(mají svojí etiketu). Toto aditivum bylo vyvinuto právě pro motory Hyundai a KIA u kterých dochází k zaklepávání ventilů při provozu na LPG zejména v dálničním režimu což je v Německu velmi častý režim provozu. Toto aditivum má vysoce účinné složení které zajišťuje speciální ochranu i sacím ventilům které jsou právě i motorů VVTI Hyundai a KIA choulostivé na zaklepávání. Pokud chcete v Německu novou KIA nebo Hyundai přestavět na LPG bez ztráty záruky, musíte používat právě toto aditivum dávkované elektronickým dávkovacím systémem Elektronik Valve Protector. Jedině při použití této kombinace je zaručena 100% funkčnost a účinek ochrany ventilů a ventilových sedel při provozu na LPG.
Moje žena má KIA VENGA 1.4 již 4 roky a od prvního dne kdy jsme jí koupili je v ní samozřejmě namontovaný systém LPG a ochrana ventilů Elektronik Valve Protector s použitím výhradně aditiva Gaslube Special P1000. Dnes má auto najeto 72tis.km a je bez jakéhokoli problému.
Kromě použití vhodného a účinného aditiva a jeho dávkování je ale neméně důležitá ještě jedna věc: Správná montáž a hlavně precizní seřízení plynového systému, což je kámen úrazu většiny současných rádoby odborníků na přestavby LPG, kteří dnes do těchto nových vozidel provádějí zástavbu. Většinou to jsou mechanici značkových servisů kteří abslolvovali několika hodinové školení a jsou rádi, že auto po montáži vůbec odjede. Když je potom nějaký problém, neví si s tím rady.
V případě jakýchkoli dotazů mne neváhejte kontaktovat, rád Vám vše zodpovím.
Petr Linhart
linhart@lpgprofi.cz
Dobrý den
Narazil jsem na vašich stránkách na přípravek gaslube.Rád bych se zeptal jaký je rozdíl mezi tímto výrobkem a výrobkem Flaschlube.Mě namotovali do mého vozu Subaru forester se vsřikováním lpg nedávno Flashlube s mechanickým dávkováním(jedna kapka za cca 6-10sekund)Tento přípravek je pro mě také použitelný?A je nějaké srovnání těchto dvou výrobků?Děkuji Havlíček
Dobrý den,
aditivum Gaslube je možné bez problému použít jako náhradu za Flashlube. Účinky Gaslube jsou patrné z dlouhodobého testu který je prezentován na webu Gaslube.cz. Co se týká dávkování, v případě obou aditiv je stejné a to 1:1000 tzn. 1litr aditiva na 1000 litrů spáleného LPG. Ten počet kapiček je pouze výchozí nastavení. Je třeba vyzkoušet a ohlídat kolik aditiva ubude po spotřebovaných např. 100litrech LPG - mělo by ubýt 0,1l aditiva. Nastavení závisí na způsobu a režimu jízdy.
Opravdu přesného a spolehlivého dávkování lze dosáhnout pouze se systémem elektronického dávkování Elektronic Valve Protector - je sice mnohem dražší, ale z dlouhodobého hlediska se vyplatí. Kromě motoru ošetřuje a čistí také plynové vstřikovače.
S pozdravem Petr Linhart
Dotaz:
Text: Dobrý den koupil jsem nový vůz Fiat Linea r.v2010 1.4L 57Kw najeto 25000km LPG Tartaríny.Zatím jsem spokojen.Chtěl bych se Vás zeptat jestli je potřeba ochrana ventilu a ventilových sedel-přimazávání.U Škoda Felicie to nemám a jezdím do dnes bez závad. Děkuji Roman
Dobrý den,
U Felicie není aditivace na LPG nutná. U Fiatů z tohoto roku nevím, nemám zkušenosti ani informace. Vzhledem k tomu že se jedná o relativně nové auto raději bych aktivaci používal, pokud se nechcete stát tím kdo na vlastní zkušenost zjistí zda tento motor má problém s rychlejším zaklepáváním ventilů :-).
To že motor nemá problém, je možné prohlásit u vozidla které prokazatelně najezdilo alespoň 70.000km na LPG a i po těchto kilometrech má ventilové vůle v pořádku.
S pozdravem Petr Linhart
linhart@plynar.biz
Dotaz: Přestavba na lpg
Text: Dobrý den,uvažuji o koupi nového vozu Kia ceed s benzínovým motorem. Stále váhám mezi motory 1,4 cvvt a 1,6 gdi jak se oba systémy liší, kolik stojí přestavby , není zde riziko poškození součástí vozu? Jaká je spotřeba a výkon po přestavbě? Děkuji za odpověď
Dobrý den,
Zásadní rozdíl je v tom, že motor 1,6GDi je s přímým vstřikem benzínu a na LPG jej nepřestavujeme. Jsou sice firmy které to nabízí ale je zde vysoké riziko poškození benzínových vstřikovačů, vysoká cena přestavby a vozidlo i při jízdě na LPG má cca 30% spotřebu benzínu kvůli chlazení těch vstřikovačů.
Motor 1,4 je s klasickým vstřikováním a funguje velmi dobře. Spotřeba je cca o 15% vyšší než na benzín, pokles výkonu minimální v běžném provozu nepozorovatelný. Je nutné použít dávkování aditiva pro ochranu ventilů ventilových sedel více info www.gaslube.cz
Cena přestavby je v současné době 23800,-Kč
S pozdravem Petr Linhart